NILD kognitív tanulásfejlesztés

NILD kognitív fejlesztés ovis, iskolás egyéni

Szeretettel várom a Szivárványba a gyermekeket 5-től 10 éves korig NILD órákra.

A NILD egy Kognitív tanulásterápiás módszer, mely komplexen és integráltan fejleszti a tanulási folyamat minden szakaszának funkcióit, a tanuláshoz szükséges részképességeket és a  magasabb rendű pszichés funkciókat egyaránt. Nagy hangsúlyt fektet a helyes olvasástechnika, írás, szövegértés, helyesírás kialakítására, matematikára, nyelvtanra, közben játékosan fejlesztve az önértékelést, kritikai gondolkodást és a tudatos figyelmet.

Nagy előnye ennek a módszernek, hogy támogatott tanulást biztosít, melyben a gyermek mindig a proximális zónájában dolgozik, vagyis a terapeuta segítségével többet hoz ki a feladatból és Önmagából, mint az lehetséges lenne.

A NILD módszerét azért szeretem alkalmazni, mert azokat a képességeket, készségeket helyezi a középpontba a fejlesztés során, melyek alapját képezik a tanulásnak. Itt más szemszögből közelítjük meg a tananyagot, mégis a végén eljutunk a megoldáshoz. Mivel a feladatok megoldásának középpontjába a problémamegoldás kerül, a diákok megtanulnak önállóan tanulni. Egyre nagyobb lesz az önbizalmuk, ahogy rájönnek arra, hogy önállóan is képesek megoldani egy-egy feladatot.

Mikor javasolt a NILD foglalkozás?

◦ szeretnénk, hogy ne alakuljanak ki a gyermeknél tanulási problémák, szeretné biztos alapokra helyezni a tanulást ezzel a kiváló módszerrel (megelőzés)

◦ a szülő vagy a gyermekkel foglalkozó pedagógusok úgy látják, hogy valami nehézséget okoz a gyermeknek a tanulásban (akár már óvodás korban is) (felmerült gyanú)

◦ Ha már kialakult:

  • tanulási nehézség
  • tanulási zavar
  • diszlexia
  • diszgráfia
  • diszkalkulia
  • diszortográfia
  • BTMN (Beilleszkedési,-tanulási,-magatartási nehézség)
  • SNI (Sajátos Nevelési Igény tanulási nehézséggel, tanulási zavarral)
  • ADD, ADHD ( figyelemzavar, figyelemhiányos hiperaktivitás zavar)

Mivel kezdődik a fejlesztés?

A célzott fejlesztés megkezdése előtt egy teljes pszicho-pedagógiai mérést végzek, melynek során meghatározom a gyengén működő funkciókat. Utána tervezem meg az egyénre szabott programot, amely során változatos eszközöket és több technikát alkalmazok, mindig a gyermek életkorához és igényeihez alkalmazkodva. A fejlesztési folyamatba lehetőség szerint, mint mediátor bevonom a szülőket is, akik így részesei lehetnek gyermekük fejlődésének, nyomon tudják követni a változásokat, folyamatosan vissza tudnak jelezni nekem. Segíteni tudják gyermekük fejlődését otthoni házi feladatok elkészítésében és a ritmikus írás otthoni gyakorlásában. Így biztosítva azt, hogy a gyermek a neki legmegfelelőbb célzott fejlesztésben részesüljön.

Egy 80 perces foglalkozás alkalmával sor kerül minden területen több feladatra:

  • ritmikus írás
  • olvasás
  • matek
  • helyesírás
  • szövegértés
  • nyelvtan

Lehetőség van csak ritmikus írásgyakorlásra is, mely egy intermodális technika. Olyan vizuo-motoros feladat, mely megtanítja irányítani a karmozgást, integrálni a mozgásos választ a látott és hallott ingerekre. Összehangolja a jobb és bal agyfélteke működését, ezáltal is serkentve az idegrendszer működését.

Fejlődik általa:

  • írás
  • munkamemória
  • feladatmegoldó készség
  • szenzoros integráció
  • tér-irány érzék
  • figyelem
  • rugalmasság
  • gondolkodás
  • másolási készség
  • fejszámolási készség

Nild ovisoknak

NILD OVI alapvetően iskola előkészítő foglalkozás NILD módszerrel, melynek sajátossága, hogy integráltan fejleszti a tanuláshoz szükséges részképességeket. A játékos foglalkozáson fejlesztjük a logikai, matematikai, nyelvi területeket, figyelmet és a munkamemóriát is. Iskola előkészítő foglalkozás

NILD tehetséggondozásra

A NILD tehetséggondozásra is kiválóan alkalmas. Ha úgy érzi, hogy gyermeke magasabb szinten teljesít bizonyos területeken, mint a kortársai, vagy kevés neki, amit az életkorából adódóan megtapasztal, van lehetőség a kognitív képességek magas szintű fejlesztésére.